Åter på bana

Nu har jag samlat kraft och om en stund ska jag ta tag i mina dominorutor. Jag fick faktiskt stickat en del på semestern. Jag började på en Clapotis sjal. Jag fick börja några gånger för jag upptäckte att i starten fick jag inte ha druckit öl eller vin för då blev det bara fel. Nu, när jag har kommit in i mönstret, funkar stickningen ändå. Men nu har jag fått ett nytt problem. Trots nya stickmarkörer har jag inte tillräckligt många, men då får det bli dominorutor istället.
Semestern blev jättebra. Vi åkte först till Ribe i Danmark. Där bodde vi på Hotell Dagmar. Ett fantastiskt gammalt hotell byggt i slutet av 1500-talet. Vi bodde där förra gången för 35 år sedan när vi var på bröllopsresa. Hotellet har klarat åren lika bra som vi ( en smärre upprustning av ytan hade inte skadat, men så är det väl med gamla ting). Från Ribe körde vi till Bremen. En fantastiskt stad. Den gamla staden är verkligen värd ett besök. Sen passerade vi naturligtvis Bordeshopen på väg hem.
Nu ska det inte vara några problem att klara tiden fram till jul. Jag har förresten blivit en av de lyckliga som har fått plats på SiV i mars. Det är dottern som har fixat det. Det ska bli spännande att få vara med där.

Kommentarer
Postat av: tomtan

SiV???

2009-10-21 @ 22:40:27
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0