Jag har bestämt mig - LATIN

Eftersom jag inte har tillgång till en PC förrän på måndag har jag nu bestämt att jag ska försöka sticka en tröja i mitt gamla norska garn. Jag kommer inte ihåg vad garnet heter, så det åeterkommer jag med i nästa vecka. Det är ialla fall vitt och ljustgrått och jag har mest av det ljusgrå så det får bli bottenfärg.
Jag har hittat ett mönster på Ravelry och jag har beställt tidningen med mönstret i från USA. Jag får väl sedan ändra i mönstret så det passar mig och även justera för garnet eftersom tröjan verkar vara stickaad i bomullsgarn och mitt garn är ullgarn. Jag har bestämt att dominorutorna ska vara på 39 maskor och med vitt garn ytterst.



Kommentarer
Postat av: tomtan

Kan det vara Per Gynt??? Ser riktigt läckert ut.... Jag håller på med koftanfrånhelvete som jag lovade sticka till en kompis i januari...... Jätteenkelt mönster.... men..... Att lämna baddräkten hemma är ingen hit ler gjorde det en gång som personligass och det gick inte att backa för tjejen skulle bada!!!! Fick låna en som var stor som ett hus (storlek 60 kankse eftersom den var jättestor på mig) men bad blev det iaf...

2009-10-09 @ 18:11:52
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: TvåÄndsStickan

TACK TACK så jättemycket för garn & choklad-paketet. Det var mkt fint och härligt garn och mkt god choklad och doftpåsen luktade jättegott. Kommer publicera det på min blogg i morgon. Tack igen!

2009-10-09 @ 19:15:10
URL: http://tvatrastickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0