So you think you can knit

Jag undrar vad jag har gett mig in i. Jag vet ju inte ens vad Let's dance är eller rättare hur det fungerar. Jag som vill ha ordning i mitt stickande och mönster att följa så jag slipper tänka fick följande av Visa Lisa:

Din utmaning blir att dansa LATIN!

Din anmälan säger tango lika mycket som folkdans, och det är inget snack om att du vet vad du pysslar med när du har garn och stickor i händerna! Eller nål och tråd för den delen!

Min tanke är att du utmanar dig i de projekt du redan behärskar, genom att ytterligare anpassa din stickning till just Dig! Att sticka ett plagg som är anpassat efter just din kropp! Att du väljer ändringar för att det ska passa just dig! Förlänga eller förkorta, bystkil, eller min egen favorit – en dekorativ minskning just under bysten för mer passform! Passa på att lära dig nya lösningar för att räkna om eller anpassa mönster! Stort eller litet, mycket eller lite är helt upp till dig, men då det här är något jag själv kämpar med att lära mig ska det bli spännande att följa!

Ja vad säger man om det??? Jag har letat runt på nätet utan att egentligen ha tid till det. Jag har tittat på mitt förråd av garn utan att bli klokare. Jag tycker ju inte om tajta kläder. Har minimal byst och midjan har försvunnit med åren. Ja Ja.
Eftersom min ANTI-lusekofta gick i stå när dominorutorna blev i fel storlek tror jag att jag tar den som mitt projekt. Jag har inget mönster att ändra men en bild att utgå från och ett uppmätt, ritat pappersmönster till hjälp. Detta kan ju göra att det blir något av mitt gamla lusegarn.
Tid har jag just ni väldigt lite av. Ikväll om 20 minuter ska jag vara på vinprovning, trevligt. I morgonkväll blir det handling för på fredag kväll är vi bjudna på middag på restaurang. Tidigt på lördag går båten till ön för gemensam städdag på området och hem kommer jag sent söndagkväll. På ön finns det inte tillgång till PC och internet. Jag hur ska detta gå. Jag får kanske skaffa mig en spökskrivare.

Få se om jag hinner plocka fram bilden på det tänkta mönstret och fotografera mina nya dominorutor med färre maskor, som jag faktiskt hat stickat i veckan.


Kommentarer
Postat av: visalisa

Men Latin måste inte vara kroppsNÄRA om du inte tycker att det passar din kropp! Det handlar bara om att ändra för att göra det till DITT och passa DIG. Väl valda ändringar för att plagget ska bli du... tänker jag. Alla utmaningar är förstås öppna för tolkning!

2009-10-07 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0