Jag har startat på nytt med stickning

Jag har ju haft ett stickstopp sedan min tröja blev klar. Nu är den upphittade duken fållad och klar och när septembermönstret i Sockklubben kom startade jag på dem. Det är ett snabbstickat mönster, men igår blev det tvärstopp. Jag tappade ena stickan när jag satt i soffan och den trillade ner mellan den stoppade dynan och armstödet. Jag kunde känna den men inte få upp den. Jag använder mig av 2,25 mm stickor som jag hade köpt i våras vilket innebar att jag inte hade reservstickor. Men jag kollade i alla fall i mitt stickförråd och hittade då att min mor hade använt sig av 2,25 mm stickor. Hennes stickor har jag alltid tyckt vara antika och oanvändbara, men inte slängt av någon anledning. Nu kan jag sticka vidare igen. Vilken lättnad. Jag har verkligen saknat sticket för det håller mig vaken framför TVn. Jag funderar även på att sticka Clapotis sjalen i garn som jag har fått vid olika garnbyten på Stickamera. Jag ska kolla stickfastighet och garnmängd senare i veckan. Idag överlämnar vi huset till nästa ägare. Det ska bli så skönt att slippa ansvaret för ett tomt hus och trädgården.

Jag har hittat en kul knitting challenge tror jag. Gå in på So you think you can knit och kolla. Jag ska anmäla mig.



Jag måste också meddela att vi, min man och jag, belv bjudna på grillparty på toppvåningen i huset vi bor i. Det har kommit som en snutt på nätet. Jag kom inte med på filmen, men maten, kocken, maken och värden är med. Jag kan verkligen rekommendera receptetn för maten var jättegod. Jag försökte länka till filmen, men det klarade jag inte. Gå in på www.landskronadirekt.com/webbtv och kolla på Grillmix Augustigrillen avsnitt 4 så hittar du oss där.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0