Lördagkväll

Igår åkte jag till ön och i morse spelade jag 9 hål golf med bedrövligt resultat. Men efteråt blev det gräsklippning och sen tog jag en cykel med till stan. I kväll bakar jag vetebröd och nu ska jag ta fram mitt sticke. Dottern hittade att jag ahde tappat en maska i min första septemberstrumpa så det ska jag först fixa- Sen var jag hos ViKanGarn.se i torsdags på stickkurs. Viveka gick genom hur man stickar Dominorutor. En dominoruta hade jag stickat tidigare men tips på hur man kan kombinera och alternera hoptagningen var inte helt fel. Nu ska jag försöka sticka en Lusekofta med dominorutor istället för med lusor. Det är så att jag har norskt garn, 20 år gammalt som var avsett till en lusekofta. Jag har ingen lust att sticka fler sådana koftor utan har nu tänkt mig att sticka dominorutor. Jag får själv försöka göra ett mönster och det som ororar mig hur jag ska få till storleken så den passar när den blir klar. Jag kommer att berätta här om alla problem som uppstår.
By the way det har varit underbart väder här i Skåne idag och jag hoppas på lika fint i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0