Hemlispaket 3



I torsdags var hela brevlådan full av ett paket. Det var Hemlispaket 3 och det innehöll mycket goda saker.
Jag fick ett häfte med beskrivningar på muddar och garn att sticka med.
Jag har ännu inte tidigare stickat muddar så det är väl på tiden.

Sen ett fantastiskt fint handtvinnat garn, inköpt hos Nystvindan i Eskilstuna.


Jag fick också en utmaning. Att virka ett hjärta.

Jag antar utmaningen. Jag har virkat lite grand, men jag föredrar att sticka. Det ändrar sig kanske efter hjärtat.

Till sist fanns det naturligtvis godis att smaska på när jag stickar och virkar.


Jag har verkligen blivit bortskämd av Agneta. Tack så väldigt mycket för alla fina presenter. Hemlisbyten är jättekul. Det är roligt att få paket men minst lika roligt att kombinera ihop paket till en annan. Jag får också kontakt med sticknördar från andra delar av landet, denna gången Närke och Norrland. T.ex. nu har jag två nya bloggar att följa. Jag skickade till Anna-Karin, skam till sägandes vet jag inte i vilket landskap hon bor, men det är långt norrut i alla fall.

Jag har fått frågor om min dominotröja och bild kommer. Jag har blockat den och den passar, men jag är ännu inte nöjd med halsringningen. Jag var hos Viveka idag och diskuterade ny lösning. Jag tror det blir bra till slut och det kommer bild så småningom. Jag passade också på att köpa garn till sockgarnsbytet.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Så roligt att du blev nöjd med paketet. Det har varit jätteroligt att försöka pussla ihop paket till dig och kanske även ge lite annorlunda. Det ska också bli spännade att se vad som komma skall av det handspunna garnet:-(

2010-03-06 @ 17:52:43
URL: http://stickgalen.blogspot.com/
Postat av: tomtan

Den där boken ser riktigt härlig ut! Hela paketet är härligt!!!

2010-03-07 @ 17:48:39
URL: http://metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0