Lövkoftan är klar


Jag köpte grovt lingarn och mönster till en kofta av Yll och Tyll på SiV. Koftan är nu klar och hopsydd. Bara knappar saknas. Jag är jättenöjd.


I förra veckan var jag hos Viveka på stickkurs. Hon lärde oss att sticka skuggstickning. Det var ju inte så svårt, men så mycket roligare det är att sticka när man har mönster på gång.

På Grötö köpte jag även sidengarn, eller mer sidentråd, som jag har böjat sticka en halsduk av. Jag har hittat ett jättefint mönster, Miss Lambert's Lace Samplers. Men jag är inte helt nöjd med resultatet. Jag stickar med stickor 3 mm och har testat grövre stickor. Vad tycker du? Ska jag fortsätta eller sticka något annat?


I lördags var vi på en jättetrevlig musikstund. Vi lyssnade på O'Reelys som spelade irlänsk musik på kulturhuset på Hven. Fantastiskt trevligt. Vädret innan på dagen var ju fantastiskt så jag hade lite sveda av solen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh en sån fin kofta,den vill jag oxå sticka !

kan bli ett projekt sen jag är klar med det jag ska ha på mässan.

Förstår att det är semesterbilder,jag är ganska hemmablind eftersom jag växt upp bland dessa fjäll

och i dag är jag piggare,så nu är det lite städning som gäller och Stickning naturligtvis...ler!

2010-05-25 @ 09:04:40
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: tomtan

Koftan blev jättefin! Förstår att du är nöjd!!!

2010-05-26 @ 17:27:28
URL: http://metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0