Babysockar

Jag har fått överblivit Opalgarn av dottern med önskan att jag ska sticka babysockar till henne. Första paret blev så små att jag stickade ett större par också.


Jag upptäckte att de var väldigt elastiska, resårstickning på ovansidan, så jag tror nu att även de minsta ska funka.


Det blev mer garn över så nu funderar jag på att sticka ett par spiralsockar också. Jag har även börjat på lite annat till dottern men det visar jag först för henne innan det kommer i bloggen.

Annars har det blivit höst med mörker, regn och rusk. Då är det bara till att tända ljus och mysa med stickning och kaffe/te. Fast katterna, som nu har flyttat tillbaka till stan, vill ockupera knät och tycker inte alls om stickor. Garnet duger att leka med.


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vilka fina sockar, vilket mönster har du använt?

Själv stickar jag vidare på linne koftan- har en ärm kvar...

2010-10-27 @ 21:20:27
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0