Marsipanros

Förra veckan var jag på ett nätverksmöte genom jobbet. På kvällen hade vi teambildning och vi delades in i grupper på 2 personer. Vi fick till uppgift att göra en tårta med marsipanros och marsipanfigurer. Tårtorna skulle poängsättas och bland annat höjden var viktig.

Vi kallade vår tårta för Granatbomb eftersom vi använde granatäpplekärnor som dekoration. Rosen blev väl fin? Det var inte så svårt att göra en sådan, men så använde vi också figurmarsipan.  Vår tårta fick tredje pris (av 6). Tårtan var dessutom god.
I helgen hade vi gemensam städdag på ön och nu är det jättefint i omgivningen av våra hus.
Jag fick stickat klart 2 par babystrumpor. Och så har A anmält oss till SiV 2011. Hoppas vi kommer med.
Jag har gått med i Facebook. Det ska bli spännande att se vad som händer där.

Kommentarer
Postat av: Gittan

Hej,vilken jätte fin tårta du har gjort den vore smaskig att provsmaka,vad roligt att du besökt min blogg.

Ha en bra höstdag/Gittan

2010-10-13 @ 10:03:53
URL: http://stickportalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0