Gula blommor

Gårdagen var jätteskön och jag tog en promenad på förmiddagen.
Jag hade nämligen sett gula blommor från vår balkong.


Jag gick ut för att titta närmre på dem

Mycket riktigt det är Tussilago. Det ska bli fler hus vid sidan om vårt  och det byggs för fullt. Till nästa sommar när de är klara är förhoppningsvis skräphögen ersatt.

När jag gick vidare hittade jag fler gula blommor. Dessa såg ut att aldrig ta slut.


På hemvägen passerade jag Kassakroken, en småbåtshamn och även om botten inte var så fin så var det fantatstiskt klart vatten.


Det har blivit lite stickat och blockat i helgen också, men inget för kameran. I morgonbitti ska jag köra till Jylland och då ska jag åka båt mellan Själlands Odde och Århus. Jag räknar med att få stickat lite där. Jag rapporterar i slutet av veckan.


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Har faktist åxå sett ett par tussilago... Men de var jätteledsna i regnet igår.... Men nu skiner solen ler

Postat av: Anna-Karin

Härlgit med vårblommor, jag har skippat koden på min blogg, det löste sig ändå så det är fritt fram at läsa :-)

2011-04-17 @ 22:39:00
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0