Stolt Mormor

Så har jag då blivit mormor till söta Esther. Hon föddes på utsatt dag dvs den 13 april. Eftersom jag var på tjänstresa den dagen kunde jag inte följa med bilen till förlossningen men i fredags fick jag äran att hämta hem henne tillsammans med föräldrarna. Det verkar vara ett snällt barn som tycks ha vänt på dygnet men så föddes hon också strax efter midnatt.

Innan tösabiten föddes tog jag en promenad i stan och denna gången blev det ett hav av scilla.


I stan finns även två blomstergator. Än så länge är de inte så långt komna.

Men de kommer att bli jättefina längre fram.

Jag bor vid ett fint friluftsbad som kommer att bli ändå finare i sommar. De gjuter nya väggar. Therese Alshammar klagade på bassängen förra sommaren.


Lite stickat har det blivit. Lite på min Fan and Feather sjal och så har jag börjat sticka en blomstertröja av garnet jag vann på SiV-11. Bilder kommer när jag har hunnit lite längre.

På torsdag åker jag ut till ön igen för att vårstäda huset men redan på påskafton blir det stan igen. På söndag ska vi bli 10-12 personer runt middagsbordet och det blir trångt. Jag ska försöka få ihop en meny som inte kräver stora arbeten i köket i sista minuten eftersom kök och rum är tillsammans. Gästerna får nästan sitta vid spisen.

En sista bild av det blå "havet"




Kommentarer
Postat av: LenaL

Grattis till underverket!!!

2011-04-18 @ 18:44:08
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: Eva

GRATTIS t barnbarnet !

vilket härligt blått hav du fotat.

2011-04-27 @ 09:39:54
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0