Londonbesök

3 dagar i London var inte helt fel. Jag var på ett seminarium om salt reducering i mat, men hann se lite av stan. Seminariet var alldeles intill St Pauls katedralen.


Jag besökte en utställning av svensk mat i den fina butiken John Lewis på Oxford Street. P-G på Pure Scandinavia demonstrerade och delade ut smakprov



Det fanns rimmad lax, kålpudding och köttbullar som kunde kompletteras med stuvad potatis, kokt potatis eller potatismos. Till det kunde man välja gravlaxsås, lingonsylt och/eller brunsås.

En av ingredienseran i gräddsåsen har jag hjälpt till att ta fram. Såsen är jättegod och nu hoppas jag dessa produkter kommer att lanceras i Sverige också.

Jag såg mer i London. Denna vackra arkad

Och så passerade jag hotel The Ritz. Huvudentrén var tillbommad eftersom detta hotell liksom så många andra håller på att frächas upp, troligen inför sommar OS nästa år.


Jag har faktiskt även blivit färdig med att ta ett foto på de virkade Converse skorna i storlek 0-3 månader som blev klara för ett tag sen. Mönstret hittade jag hos Urmodern.


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Tomtan

JAsså håller du på med sånt?! ler Härligt att få åka till London! JAg har varit i Oslo jag får väl vara nöjd med det fniss Vita Rummet är en av upplevelse/händelserummen som ska ge upplevelser för sinnena. De jag besöker finns på Barnhabeliteringen och jag besöker dem tillsammans med en elev på träningsskolan. Just nu är det vita rummet som gäller för att få honom lugnare och det är meningen att jag ska försöka ge honom lite "massage" som träning inför att han ska få taktil massage för att komma ner i varv....

2011-02-18 @ 18:25:20
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0