Nu bär det iväg till London

Jag har haft problem att logga in för uppdatering, men idag funkar det när jag har ont om tid. Jag ska nu ta tåget till Kastrup för att flyga till London. Det blir inget stickande under några dagar, men annars håller jag på att sticka till det blivande barnbarnet. Bilder kommer en annan dag.
Veckoslutet tillbringades i Kalmar med att hjälpa sonen att möblera sin nya bostad. Det blev en tur till Stadsmissionen och några turer till IKEA och mataffären. Nu är lägenheten mysig och frysen full.
När vi körde i fredagskväll började det snöa utanför stan och det var halt de första 15 milen, men sen blev det verkligt besvärligt väglag de sista 15 milen. Det snöade inte men blåste desto mer. Jag kunde köra som mest i 70 men med flera inbromsningar när sikten helt försvann. Jag såg sen att det hade varit blixthalka och en dödsolycka på en plats bara minuterna efter att vi passerade. Men får sig en rejäl tankeställare och tackar sin lyckliga stjärna att allt gick bra för oss. Det tog nästan 5 timmar iställer för 3 timmar och 15 minuter som hemresan i söndags tog.
Nu ska jag som sagt till London och jag hoppas flyget håller sina tider för ikväll planerar jag att träffa en gammal kompis sin 1967 när jag var på utbytesresa till England. Vi ses inte speciellt ofta, 5 år sen sist, men det är alltid lika roligt att träffas.

Kommentarer
Postat av: Susann

kikar in och önskar en fin dag :)

2011-02-16 @ 15:18:14
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0