Så är veckan slut

Det är inte klokt så fort tiden går. Jag har gett mig på att virka och det ligger inte för mig riktigt. Hos Urmodern hittade jag en länk till ett mönster på baby Converse skor och eftersom båda mina barna verkar vara födda med sådan tyckte jag sådana kunde vara lämpliga för det blivande barnbarnet. Sagt och gjort, mönster och garn införskaffades och med hjälp av gamla minnen klarade jag av att virka alla delar, men så skulle jag virka ihop sko och sula och då stod det helt stilla, men igår kväll via lite googlande under dagen kom jag på hur jag skulle göra. Så nu finns en sko klar så när som stjärnan, men den kan väl inte vara svår? I helgen får jag väl göra en andra sko. Det ser ju ut att bli kass väder, blåst, snöblandat regn osv. så finns det ju tid över.

Förra helgen gjorde jag en sås på trattkantarellerna från Hemlispaketet. Så gott det blev, tyvärr glömde jag ta bild på det. Tack Anna-Karin.

Det finns tävlingar på gång, en utan vinst men kul ändå. När ska jag bli mormor?

Min Hemlis7-kompis har en tävling med fina vinster. Klicka på bilden.


Och så hittade jag en blogg där man kan vinna fina bakgrejor. Klicka på bilden.



Förresten blev det inget trevligt tandläkarebesök tidigare i veckan. Det var inflammation vid rotspetsarna på en rotfylld tand så det blev utdragning av en kindtand. Det var inget hit, om man säger så.

Trevlig helg önskar jag er alla som läser detta.



Kommentarer
Postat av: Tomtan

Tror på dej! :D

2011-02-06 @ 16:37:41
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0