Paket

I veckan fick jag mitt tredje paket och vilket paket sen. Kolla bara:


Jättefint garn och mönsterbeskrivningar till. Jag ska sticka enligt förslag och det blir säkert jättefint.
 Sen fanns detta:

Torkade trattkantareller. Som Mulleledare för många år sen plockade jag trattkantareller men torkade har jag inte använt, bara hört talas om. Numera, sen vi skaffade huset på Hven blir det inga skogspromenader med svampplockning. Dessutom har jag fått recept på hur jag ska tillaga dem.

Och sist men inte minst fanns även detta i paketet:

En prov/kaksticka med renhorn. Den är bara så fin. Jag ska ta med den till Hven i helgen för där har jag krokar att hänga den på så den syns och den kaksticka som finns där är värmeskadad så den tappar metallspetsen.

Allt detta + de två tidigare fina paketen har jag fått från Norrland och Anna-Karin (en tappad maska). JÄTTEMYCKET TACK.

Det som är riktigt roligt är att i förra Hemlisbytet nummer 6 skickade jag paket till Anna-Karin och Anna-Karin skickade då i sin tur paket till min dotter. Vi har med andra ord känt varandra ett tatg.


Kommentarer
Postat av: Urmodern

fick en komentar om att det fanns på mönsterarkivet,men jag tyckte köpe mönstret var bättre m bilder och sånt.

2011-01-21 @ 12:23:34
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Vilket underbart paket!!!!! Häftigt att ni bytt med varandra länge ler

Att tova är inge svårt, man bara stickar stooooort och sen tvättar man det i 60* tillsammans med en gammal frotéhanduk eller dongeriboxer (jeans). De ska krympa 20% men jag tror att det är närmare 50% ler

2011-01-21 @ 16:36:23
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0