Mitt i maj

Som alla andra skriver och säger: Det är inte klokt vad tiden går.
Jag har inte stickat på minst en hel vecka. Jag låter armen vila och så har vi en gäst från Brasilien boende hos oss under en vecka. Det är en jättetrevlig kille på 28 år som är lärare i engelska och nyfiken på nya saker.

Han ser väl trevlig ut?
Det är alltså ett Rotaryutbyte han deltar i. Det är fyra ungdomar och en teamleader som ingår i gruppen. De är i Skåne i 5 veckor och byter värdfamilj en gång per vecka.

Här är hela teamet från ett garden party vi var alla på igårkväll.

Första dagens programpunkt var att få följa med upp i ett litet flygplan och få flyga över stan, Öresund och Hven. Jag fick plats på en av uppstigningarna och det var jättefint. Jag hade bara makens telefon att fotografera med och han har inte fört över bilderna men jag hoppas de kommer.

Denna fina svan såg vid en av promenaderna i satn.


Men eftersom detta är en stickblogg får jag visa en liten dräkt som jag stickade till Esther i vintras.

Jag har stickat med bomullsgarn och efter ett mönster som inhandlades på 1970-talet. Jag hoppas den blir skön i sommar.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja han såg trevlig ut!

alltid trevligt med gäster från andra länder



Lilla Esther är en riktig sötnos o dessen är jättefin.

2011-05-13 @ 16:40:45
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Eva

glömde en sak:)

Lakanen anv jag t ljuslyktor,snygga kuddar m spets

påsar m lavendel,man kan sätta dit strykpå bilder på ett kuddvar ex: lilla Esther...

Har en gardinkappa m spets på i stugan...bara fantasin sätter gränser! Mail kommer i helgen på mössorna.

2011-05-13 @ 16:59:59
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Klart det blir en fin sommar! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0