Avmaskning

Jag har fått en kommentar/fråga på min Dominotröja. Mia undrar hur jag har gjort avmaskningen. Det var inte så lätt att komma på för det finns ju ingen beskrivning. (Bild på tröjan finns i Ravelry.)



Jag stickade tröjan uppifrån och ner på rundstickor. Då stickade jag ju rätstickning tills jag kom till bården. Där stickade jag först ett varv rätstickning med den nya mönsterfärgen och sen ett varv avigt innan jag bytte färg. Sista mönstervarvet blev då ett varv rätstickning, ett varv avigt och sist ett varv avmaskning i rätstickning.



Jag håller nu på att sticka en ny tröja med avvikande färg. Här börjar jag med att lägga upp maskor med rött gran och sen stickar jag med vitt garn. Inte så tokigt det heller.



Tack Mia för kommentaren. Det är jättekul med respons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0