Måndag igen

Det har varit en händelserik week end i stan. I fredags fick jag veta att jag kommit med på Stickfest i Väst igen. Ska bli så kul. Åker med A som vanligt och så kommer M med för första gången. Hoppas hon kommer att bli lika inspererad som vi andra. På kvällen var maken och jag hos lilla och stora älsklingen. Tösabiten har blivit så aktiv och reagerar på tilltal och härmar oss för fullt.
I lördags var vi på den årliga Knutsbalen i stan. Vi var nästan 190 personer och alla uppklädda i festblåsa och frack. God mat, trevliga människor och så dans, polonäs och fransäs.
Så igår var jag barnvakt i 5 timmar. Både jag och barnet hade det skönt. Hon upptäckte kattorna, skrattade så hon nästan kiknade när ena katten hoppade upp i fönsterkarmen och såg sen väldigt förvånad ut när hon upptäckte att det fanns två stycken svarta likadana kattor. Eftersom E nu övar att gå var det enkelt att sysselsätta henne. Hon vandrade runt och jag höll bara koll på att hon inte åt upp blommorna som står på golvet. Under tiden hann jag ta hand om vitkål och kålrötter som jag fått från Mossagården. Blev både rotmos och kålpudding till kommande middagar.

I torsdags hade jag inlett matning av surdeg och igår blev det 2 fina Levain.


De blev jättegoda. Inget svårt att baka men det tar tid. Degen ska jäsa ca 5 timmar i omgångar och det passar illa med mina arbetstider.
Stickat har jag också hunnit med. Jag har lagt min blomtröja till sidan. Det är nu tre färger samtigt och inte rundstickning. Jag har anmält mig till workshopen om flerfärgsstickning på SiV och hoppas komma med där och få till det lite bättre sen. Började därför på ett nytt sticke. Bild kommer en annan dag när kameran är på bättre humör.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Jasså ni har åxå Knutbal. När man var liten var de ett måste, + flötgröten med kanel och socker (la sig som bomull kring stjärten) ler


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0