Olympiska spelen 1912




Vägledning till Solskensolympiaden

Igår lyssnade jag till Åke Jönsson som berättade om Olympiska Spelen 1912. Han pratade i 1,5 timme utan att nämna några idrottsresultat. Det var en mycket intressant historieberättelse om hur det gick till för 100 år sen i Sverige. Jag kan verkligen rekommendera boken.

Jag har tagit en bild av mina senaste strumpor:


Mönstret heter Kalajoki och finns på Ravelry. De är stickade med Magic Loopteknik och nu kom jag på hur man ska göra med hälarna för att få flyt i stickningen. Gäller att komma ihåg detta när det är dags med nästa omgång strumpor.

Nu ska jag vara i stan en hel vecka för vi har lånat ut huset till goda vänner. Jag behöver nya shorts så det kan kanske bli tid att inhandla ett par sådana när jag inte behöver passa båttider.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fint namn på fina sockar! Färgen kändes också rätt!

2012-07-06 @ 14:56:46
URL: http://cecilias-sida.blogspot.com
Postat av: Tomtan

Snygga sockar!!!! Den här veckan har jag åxå haft shorts.... Före dess har man fått frostskador! När vi var vid Grundsjön så hade ingen av oss blivit förvånad om det börjat snöa, så kallt blåste de!!!!! Men nu är de vamt och jag har titta på fritidsbarn som sprungit genom sprinklers och haft vattenkrig =)

2012-07-06 @ 18:17:22
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin

Det har inte blivit mycket shorts här i sommar men nu åkte sommarshortsen och kjolen fram :-) Åker till Gotland till veckan och hoppas på fint väder då :-D

2012-07-24 @ 22:18:38
URL: http://entappadmaska.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0