Vinter eller vår?

I helgen som gick var vi på trädgårdsmässa i Malmö. Otroligt vad mycket folk det var. Det var bara till att följa med strömmen.


Men jag såg en skön avkoppling:


Jag köpte en del lökar och växter som vi tog ut till ön för plantering.

Där ute beundrade jag min snödroppe


Förstår inte varför det bara finns en när vi har planterat så många påsar. Grannen har kanske fått dom.


Detta är några få av deras blommor. Vi har ju samma jord och samma antal besök av rådjur, fasaner och harar. Känns lite orättvist.

Idag var det vinter igen och riktigt räligt att köra.


Jag stickar för fullt på en klänning till dotterdottern i norsk folklorestil.


Detta är början av kjolen. Nu håller jag på med ärmarna.

Och så här ska den bli när den är klar:


Jag ska försöka hinna inom på Nystats stickcafé ikväll för jag behöver mer blått garn. Det verkar inte räcka. Men jag blir sen för en gång i veckan besöker jag min gamla faster på 93 som blivit blind och just idag är det dags för veckans besök.

Hoppas det ligger ett paket därhemma och väntar på mig.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilken fin klänning! Ni har fått mer snö än vi SUCK

Postat av: Anonym

Hej!



Ditt feb är postat på nytt. Sände inte med det i mars paket då jag inte fått hem allt till det ännu =)

Hoppas det hittar fram till denna gången.



//Hemlis

2012-03-13 @ 12:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0