Sköna maj

Det blir ingen nässlesoppa i år. Ska försöka hitta sparris i butiken istället. Ikväll är det majbål på stranden i Kyrkbacken. Det blir vårtal och sång där, nationalsången på Hven är Flicka från Backafall. Det blåser bra men jag tror det är frånlandsvind.
Jag är nu inne i en läsperiod och då går det långsamt med stickningen. Jag läser just nu En bluffpilots bekännelse. Mycket intressant läsning. Otroligt att kunna flyga som kapten i olika bolag under 13 år utan att ha flygcertifikat. Före den läste jag En osynlig bro. Den handlar om judar i Ungern under andra världskriget. Intressant och seriös.
Ha en bra helg. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Ingen bok för mig som snart ska ut och flyga :D HA en Trevlig Valborg! Och passa dej för elden :D

2013-04-30 @ 17:29:38
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0