Saffransbullar

 
Igårkväll blev det goda saffransbullar med kvarg (kesella). Jag fick nämligen ett paket Kvarg 0,1% från COOP för att testa. Jag har varit negativ till kvarg i lussekattor men jag visste inte vad jag skule göra med paketet så det blev saffransbullar. Jättegoda blev de. Nu ligger de i frysen och det ska bli spännande att smaka dem upptinade. Som du kan se så har jag ojämn temperatur i ugnen. Det är en varmluftsugn som bara är 4 år gammal. Jag har upptäckt det tidigare men jag blir lika besviken varje gång.
 
Jag har även stickat en del. Jag har nu stickat tre mössor i garnet jag köpte på senaste SiV. Tyvärr blir färgen kass på bild så det blir ingen bild. Jag har även stickat klart sjalen i novembers Hitte-på(se). Den ligger för blockning och jag får se om jag hinner så fast ulltofsarna i kväll. Bild kommer när den är helt klar.
Till helgen ska jag sticka klart min hjärtevarmare (Luftslottet) sen ska jag börja på decembers Hitte-på(se) som ska bli ett par varma sockar som kommer att passa perfekt på ön.
 
Förra helgen hade vi besök av Sven. Vår inglasade balkong höll, men källaren i huset vattenfylldes så det gick inte att parkera där. Vårt fina kallbadhus, 136 år gammalt, blåste bort så nu kommer det att se trist ut när vi åker till Hven. Kommer att sakna det. Och Hven drabbades enormt av stormen. Flera vägar och cykelstigar har försvunnit. På lördag ska jag se bedrövelsen. Vårt hus drabbades inte, skönt, men så bor vi inte heller strandnära.
 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Trist med ugnen men bullarna ser goda ut!

2013-12-15 @ 18:08:05
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0