Teaterbesök igen

Ikväll ska jag gå på Landskrona teater igen. Jag ska se musikalen Carmencita Rockefeller. det ska bli spännande.
Annars håller jag på med min kofta och jag har kommit till ärmsluten. Jag stickar ärmarna enligt magic loop för jag visste inte hur länge garnet skulle räcka. Men det gjorde det lite svårt att prova och nu tycker jag ärmarna har blivit för smala. Jag tänkte repat upp dem i söndags men dottern menar att de töjer sig, så jag satsar på det. Annars får jag väl repa upp vid ett annat tillfälle. Hoppas i alla fall att jag blir klar ikväll.
I morgon ska jag gå till veterinären med sonens efterlämnade katt, Spinkan. Hon är 15 år och verkar inte må riktigt bra. Hon var från början en s.k. utekatt men är nu lägenhetskatt, på vintrarna. Hon får lov att gå fritt utanför huset men vägrar totalt. Jag tror hon har trillat i hamnbassängen vid något tillfälle för några år sen. På somrarna har hon trivts på Hven och hon är mycket mer aktiv där. Än så länge tycker vi det är för kallt att ha dem där och vi är ju där bara på veckosluten då och då. Får väl se hur det går i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0