Snart semester

Nu hållar jag på att landa in för årets sommarsemester. Den ska fördrivas på ön med små utflykter på land då och då. Inbokat är en tur till Kalmar. Vi ska låna sonens lägenhet och ströva runt i stan samt åka över till Öland.
På stickfronten har en hel del arbeten avslutats. Först blev jag klar med min Karin Öberg tröja och jag är enormt nöjd med den.
  Detta är baksidan.
 
Sedan har jag stickat en halsduk för vintern.
Garden View Shawlette heter mönstret.
 
Sist blev jag klar med min vintermössa från Christel Seyfahrt. Mössan blev jättefin och jag har lärt mig att sticka fair island teknik.
Men tyvärr passar den inte samman med mitt ansikte och glasögon. Jag får använda den på ön. Jag vill att mina mössor ska täcka öronen och så fungerar inte denna modell.
 
Sen är det Landskronakarneval denna vecka och jag har varit på några konserter. Men den stora upplevelsen var i söndagsnatt då jag var på utomhusbio. Filmen startade kl 23 och det var ett fantastiskt väder, ljummet och vindstilla.
Seaching for Sugarman var det vi fick se och det var en jättefin film. Musiken är jättebra och storyn underbar. rekommenderar den verkligen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig sjal! Letar fortfarande efter ett mönster som passar ditt fina garn. Men garnet är lite petigt, säger bara nej till alla mina förslag så här långt :D Mössan var inte dum den heller! Fast jag vill åxå ha mössa ner över öronen, annars försvinner vitsen med mössa :D HA de så gott på semestern!

2013-07-14 @ 07:44:06
Postat av: Tomtan

Trevlig sommar! Nu tar jag semester och tar garnet med mig för nu har de bestämt vad de vill bli!

2013-07-18 @ 20:11:13
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0