Metalouse sjal

Lagom till SiV blev jag klar med min senaste sjal. Och inte klarar jag att ladda upp någon bild på den. Lyckades på Ravelry. Vet inte om det är PCns, bloggens eller mitt handhavande som felar. Eftersom jag har fått önskan på tätare uppdateringar blir det utan bilder.
Sjalen är stickad i Norogarn med många färger. Jag trodde den skulle bli alltför färggrann, men med blå accent är den faktiskt inte gräll och med alla färger användbar till många olika klädesfärger.
Jag håller annars på att sticka en present och på min Karin Öbergtröja. Jag ska också försöka sticka klart provlappen i tvåändsstickning. Det blir provlapp och tröja i helgen på Hven.
I måndags lät jag avliva vår älsta katt, 15 år ganmmal och med skjöldkörtelproblem. Hon låg alltid på kökssoffan och lät inte den andra katten vara på soffan. Nu sitter den kvarvarande katten på soffan och ser lite förundrad ut varför hon inte blir bortkörd.
Nästa vecka åker vipå en minsemester till Wien. 3 dagar. Vi har inte varit där tidigare men jag hoppas hitta ett café med Sachertårta och kanske winersnitzel och wienerbröd någon annanstans. De senaste hittar jag kanske lättast på Kastrup.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du kommer överens med datorn igen så de kommer lite bilder :D Wien låter härligt. Själv laddar vi för påsklov i Uggen :D

2013-03-23 @ 11:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0