Stickfest i Väst 2013

SiV 2013 på Gottskär var lika trevligt som tidigare år. Mycket med människor och alla positiva, glada och stickande. Nya bekantskaper har gjorts. Inte minst Eva med sin fina stickväska. En sådan ville vi alla fyra ha.
Denna gången var vi tre som åkte tåg från Landskrona i fredags morse. Danska smörrebröd och vin till färdkost var inte helt fel.
Vi tre var på work shops direkt vi kom fram. Jag var på Sticka med pärlor.
Pilligt med roligt.
Sen kom dottern med bil på eftermiddagen. Vi åt, stickade och drack gott vin.
På klvällen var det garnlotteri med massor av garn.
Jag vann fint garn, men glömde ta bild av det.
 
På lördagen deltog jag i två work shops. Först tvåändstickning och det var så engagernade att glömde fotografera där också. Men nu kan jag lägga upp och dessutom sticka på mitt eget sätt. Det blir jättefint men fy vad drygt det är. Ivar Asplund var jätteduktig på att visa.
 
På eftermiddagen var det Ytligheter. Det är ju mycket man kan göra utan att det är flätor eller spetsstickning.
 Provlappar blev det att ta med sig hem.
 
På kvällen var det tävling i Snabbaste stickaren i Väst. Fem heat med 8-9 deltagare. Alla fick fina priser. Jag blev femma i mitt heat och fick dessa fina nystan.
 
Sista dagen deltog jag i Skuggstickning och utöver att sticka skuggstickning fick vi konstruera egna mönster. Jättekul. Det blir till att öva hemma. Denna fina kofta har Janette stickat.
     
Hade varit roligt att sticka en sådan till Esther.
 
Dessutom fick alla en goodiebag med fint innehåll som jag också har glömt att fota. På Torget kunde man köpa fantastiskt garn och tillbehör och det blev lite strumpgarn och garn till en kofta plus in varvräknare att ha på fingret. Nu slipper jag lappar med streck.
Maten på hotellet var också fantastiskt god så nu blir det att mest titta på maten denna veckan.
Nu gäller det att ta tillvara allt man har lärt sig och njuta av minnen till nästa SiV.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Oj vad mycket du hann med på en helg!!!!! Skuggstickning ser häftigt ut!
Vår hemläxa var Maja; Fingerless mittens with Estonian roositud inlay pattern.... De gick inge bra :( Får nog repa upp och börja om på mönstret...

2013-03-18 @ 18:11:54
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0