1 Maj

Det blev inget Valborgsbål. Det blåste för mycket och maken är genomförkyld.
Jag tog en långpromenad (om man nu kan göra det på den lilla ön) igår istället. Nästan alla vårblommor blommar samtidigt. Vita, blå och gula.
 Grannens vita magnolia slog ut till 1 maj.
 
     Gul, tussilago och gullviva samtidigt.
 
Blå. Vivor kan se helt olika ut.
Lena Cedergrens fina bronsödla.
 
Lite reklam för konstrundan nästa vecka. Man kan då bl.a. få besöka Lenas källare.
 
Klart men kallt vatten.
  En del av stigen har rasat i vinter.
  I Kyrkbacken, som vätter mot söder och Köpenhamn, måste de ha TV-antennen ovanför backen för att kunna se svensk TV. Här meddelar telefonen också att man är Välkommen till Danmark.

Har man tur kan man hitta Vinbergssnäckor. Denna gång blev det bara skalet från en.
Närmsta grannen är whiskydestilleriet.
 
Jag fick inte stickat så mycket som jag hade tänkt för naturligtvis bröt jag av en sticka igen. Trist att sitta på båten i morse utan sticke och med utläst bok. Detta ska avhjälpas ikväll.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilka underbara bilder!!!!! Tycker vattnet ser varm och inbjudande ut :D

2013-05-04 @ 16:27:28
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Barbro Lindberg

Vilka fina bilder. Inte vill man sitta inne och sticka när det är konstrunda och fint väder. Vi har konstrunda på Yxlan också fast denna vår har jag inte varit så mycket där förrän denna helgen. Men nu har vi det fint! Njut av våren!
PS Män blir lätt förkylda! Min är det nu!

2013-05-13 @ 15:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0