Föreläsning

Jag har gått med i den lokala kretsen av Fredrika Bremerförbundet och i kväll ska jag lyssna på följande:
 
Stroke, könsskillnader och vasculära förändringar i hjärnan  
Hilda Ahnstedt, forskare på avdelningen för eperemeniell hjärnforskning vid Lunds Universitet föreläser. I hennes forsknngsgrupp har för första gången visats att det finns tydliga skillnader i hur kvinnor och män påverkas av en stroke.  -
 
Jag tycker det låter spännande. Man närmar sig ju risken för stroke med stormsteg.
 
Katten har fått flytta hem till stan så nu blir det inte så mycket flängande fram och tillbaka med båten. Jag hinner morgonsimma mer regelbundet. Under de 50-60 minuterna, som jag simmar, hinner jag planera mycket. Just nu planerar jag får vår höstsemester. Om en månad åker vi på långtiväg, lång semester och jag tycker planeringen är väl så spännande som själva resan. Detta gör också att jag måste sticka på adventskalendern för den ska vara klar innan vi åker. Jag ska sticka 24 stycken "påsar" i form av vantar, sockar och mössor. En tredjedel, dvs vantarna, är klara. Men sen ska trådar fästas, hank virkas och siffror broderas.
På fredag är det Kulturnatt i stan. Brukar alltid vara jättetrevligt.
 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Själv planerar jag bara för en helg med mamma i stockholm

2013-10-12 @ 15:46:55
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0