Stickpodd och nya gardiner

Jag har börjat lyssna på Stickpodden. Jätteroligt att lyssna på och tjejerna är duktiga på att samtala och ha ett bra flyt. När jag nu började lyssna passade jag på att sy nya gardiner till sovrummet. Så mycket roligare det blev att sitta vid symaskin och stå vid strykbrädan. 

Nog är de väl fina. De gamla var 40 år men jag tycker fortfarande mycket om tyget. Fast nu var de väldigt fällda och vi behövde mer färg. 
I tisdags gick jag en runda på stan och efteråt hittade jag inte den ena volangvanten. Jag ringde runt, dock inte till Nystat, för jag skämdes över att ha tappat en vante till. Inte fanns vanten någonstans. Men ikväll hittade jag vanten fast på ett mycket konstigt ställe. Men det gör ju inget bara den kom fram. 
Nu ska jag sticka de fyra sista luvorna till Esthers adventskalender. Skönt stt börja se slutet. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Började lyssna men jag kunde inte koncentrera mig.... Nej, ljudböcker är mera min melodi.
Trevlig (de som är kvar av) helg!

2013-10-26 @ 23:19:47
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0