Etiopien

Jag har ju inte berättat så mycket om vår fantsatiska resa till Etiopien. Jag ska försöka berätta lite om de olika platser vi besökte. Jag börjar med några av alla de hjälpverksamhetr vi besökte. Många av oss var intresserade av hantverk. Vi besökte mattvävning, smycketillverkning, krukmakeri, skolor...
Jag börjar med krukmakeriet. Vi kom dit en lördag lunch och det var naturligtvis stängt, men medan vi gick runt och tittade på området kom det en dam och öppnade butiken. Hon fick sålt mycket. Krukmakeriet var startat med hjälp från den kanadensiska ambassaden.

Detta är gatan ner till butiken.

Entréen.

Leran.
Brännugnen.

Dessa knappar köpte jag med hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0