Klara alster

Det börjar bli fullt i stickkorgen så jag fick avslutat två sticken igår.
Först februari Hitte På(se)en. Jag hade tofsarna kvar och de var svåra att få till. Jag blev inte helt nöjd, men nu får de duga.
 
Jag har stickat en babykofta av garnet som blev över på elefantkoftan (den som ska repas upp).
Knapparna är från Hemlispaketet. De är jättefina.
 
Det ska finnas ett hjärta i skuggstickning. Jättesvårt att se.
 
Nu har jag börjat sticka en babyhjälmmössa av resten av minkgarnet. Första försöket fick naturligtvis repas upp för den blev alldeles för liten. Det fanns ju inte angivet stickfastighet på mönstret, men nu ser den bättre ut. Hoppas den blir klar i helgen så jag kan börja sticka på mars Hitte på(se). Ska bli ett par sockar, i rosa!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

ÅH vilken fin kofta!!!! Gillar färgen!
Sjalen var inte så dum den heller :D

2014-03-10 @ 12:08:59
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Tomtan

TAck för tipsen. Lyssnade på den första för ett tag sen men har glömt bort att de fanns en fortsättning.
Ha en trevlig helg!

2014-03-14 @ 12:55:42
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0