Semesterdag 1

Semestern inleddes med att besöka Lund. Jag klipper mig där och det var hög tid att kapa håret. Vi inledde med det.  Lunchen åt vi sen på en riktig Kinarestaurang. 

En riktig minirestaurang är det nere i en källare på Winstrupsgatan 1. Det finns plats till 10 personer. 


Vi gick förbi Domkyrkan 

Och inom Domkyroforum där jag såg denna  fina fris från 1100 talet


Vi avslutade besöket på Skissernas museum. Mycket spännande museum. 

Till höger visas hur arbetet ledde fram till konstverket till vänster. Spännande. 


Förlagan till Tycho Brahe som står på Hven. 

Ett förslag till en staty över Moder Svea från början av 1900 talet. 


Och så denna festliga staty vid entrén. 

Idag fick jag också namn och adress till min Sommarbytekompis. Jag kommer inte att hinna få ihop ett paket till den 15de men det hoppas jag hon förstår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0