Champagneprovning och färdiga stickalster

Veckoslutet har varit händelserikt trots att det bara är söndagseftermiddag. 
Igår eftermiddag var jag på champangeprovning i Munskänkarnas regi. Vi var i Godsets växthus bland vindruvor. 

Vi fick lära oss lite om champagne och smaka 4 olika. Den dyraste var en Bollinger som kostar nästan 1 000 kr. En så dyr flaska hade jag aldrig köpt men det var kul att smaka en sådan. 
Vi fick  lax, vaktelägg och chokladdoppade jordgubbar som tilltugg. 
Innan jag cyklade dit hade jag stickat klart min tröja resp kofta så på kvällen var det bara att fästa trådar. Och det klarade jag. 
Camelia Teetröjan i Kalinkagarn blir nog perfekt när sommaren kommer. 

Colettekoftan ska jag ha i vinter när det är kallt om axlarna. 


Den är stickad av restgarn. Bland annat av Madelinetosh merino light. Det har blivit mitt favoritgarn, både att sticka med och ha på sig. Bubblorna är stickade av ett handspunnet garn som jag har fått för flera år sen i ett Stickamerabyte. Det ger effekt på koftan tycker jag. Dessutom har jag hunnit med morgonbad i Sundet båda morgnarna, cyklat på herrcykel till andra sidan ön och köpt däck+slang till min cykel. (Mannen bytte däck till mig). Och så har jag varit i kyrkan på dagens gudstjänst och på vägen hem var jag inom Kulturhuset och tittade på månadens utställning. Efter fika nu tänker jag gå en runda på golfbanan och sen ska jag vila med att sticka på ärmarna på min Slå om kofta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0