Minisemester

En gratishotellövernattning gör att vi nu är i Vänersborg. Förra året fick jag från Dormy en hotellövernattning eftersom jag  fyllde jämt och hade handlat utrustning hos dem. Vi valde ett hotell långt ifrån golfbanor eftersom maken inte spelar golf men samtidigt på lagom köravstånd. Vi startade med att besöka Kinna och några butiker där, skor och kläder. Till sist besökte vi:

Skroten som var helt okänt för oss. Massor sv tyg fanns det. 

Vi passerade utan att besöka:

Därifrån åkte vi till Rydal för att gå på museum. Spinneri. Men eftersom restaurangen var stängd fick vi fortsätta så Rydal får jag återkomma till en annan gång. Såg mycket spännande ut. 

Vi körde via Hedared där vi gick in i en av Sveriges få eller kanske enda stavkyrka. 

Via fika i Alingsås kom vi till sist till Vänersborg där vi övernattar. Vi bor på Hotell Hehrne som är ett ombyggt gammalt mentalsjukhus. Fint. Vi gick en liten promenad och såg kyrkogården. 
Patienterna begravdes under ett kors utan namn. Tragiskt. En sluss finns också här  och vi såg två båtar som passerade Slussen mot Vänern. 


I morgon ska Saabmuseet och slussarna i Trollhättan besökas innan vi åker till Göteborg och hälsar på min bror innan vi kör tillbaka till Skåne. Jag har inget sticke med. Så nu har jag tid stt  uppdatera bloggen. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Men sitt namn kunde de väl ha fått....

2015-06-15 @ 07:10:28
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0