Sommarstickning och läsning

Det har blivit en hel del stickande i sommar. Vädret har ju inbjudit till det. Jag har stickat fram- och baksida klart på min Slå-om kofta. Nu ska jag börja på ärmarna.

Min Camelia Tee har varit klar, men när jag bockade den visade sig att jag stickat I-corden för hårt i ärmsluten. Jag har tagit upp den ena och avmaskat på annat sätt. Blev acceptabelt. Nu ska I-corden i den andra ärmen också repas upp och göras om. Sen kommer bild.
Jag stickar ju också på min Colette-kofta. Där är det "bara" kvar att fästa alla trådar och sen återstår halskanten. Jag har stickat med restgarn från min Stephen West sjal. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Hoppas den blir klar i helgen och sen kommer bild på den också.
Jag har läst en jätteintressant bok: The Hospital by the River. 

Den handlar om paret Hamlin som har byggt upp ett sjukhus i Addis Abeba där de tar hand om kvinnor som har drabbats av fistula. Vad fistula är finns beskrivet på www.fistulasjukhuset.org
Fortfarande har vattnet i Sundet inte nått 15°C så det blir inga långa morgondopp. Det blir inga dopp de dagar jag jobbar heller för klockan 05.30 när det dessutom bara är  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0