Stickbok

Sedan många år är jag medlem i Hemslöjden och fick för ett tag sen ett erbjudande att köpa deras nya Stickbok.  Och det gjorde jag naturligtvis. 


Det finns många tips i den men alla håller jag inte med om. En bra uppslagsbok är det i alla fall. 
På senaste Stickfest i Väst deltog jag ju i Stickmatematik och när jag fick kompendiet gick jag in på Marias blogg www.pysselochknap.com och såg där en jättefin tröja. 

Fallow Sweater heter den och den vill jag sticka men mönstret finns endast i The Knitter så då har jag fått köpa den också. Den kom häromdagen och det finns många andra fina mönster i den också. 
Garn har jag inte än, tror jag men jag ska bli klar med ert av mina projekt innan jag börjar på denna. 


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Funderar åxå på om jag inte behöver den där nya boken från hemslöjdsföreningen.....

2015-05-24 @ 18:46:33
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0