Montering

Nu har jag börjat montera min Slå-om-Jakke. Axlarna med Kitchener stitch ser bra ut. Nu återstår ärmarna. Det blir nog lite trixigt eftersom det inte finns en avigsida. 
I kväll har jag varit på Stickcafe hos Annicka på Nystat. Trevligt som vanligt. Jag hade inget sticke på gång i stan så det blev till att köpa garn och börja på något nytt. Dottern har bett om en kjol till barnbarnet. Hon har två stickade kjolar men vill ha fler. 
I söndags var i Asmundtorp och tillverkade pärlarmband. 


En av sonens bästa vänner har fått denna diagnos vid 29 års ålder. Han letar efter alternativ behandling och behöver pengahjälp till detta. Därför säljer vi dessa armband och pengarna hår till honom.  Vi hoppas han ska hitta hjälp dom ger effekt. 

Jag tycker uttrycket Beat ALS visar på positivt tänkande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0