Mer om Småland och lite från Halland

Nu är vi hemma på ön igen, men vi hann med lite mer på vår tur. Vi besökte Lammhult och Svenssons, Nilssons och Norrgavels möbler. Norrgavel hade en design som föll mig helt i smaken. Nu vill jag att vi köper en ny soffa.

Vi besökte också Huseby bruk. Där bodde ju Fröken Stephens som det skrevs mycket om på 50- och 60-talen. Det var en fin bruksmiljö och huvudbyggnaden var ett minne från början sv 1900-talet.

På vägen hem idag körde vi inom Skeppshult och deras outletförsäljning. Jag köpte ett stekjärn och kryddkvarnar. Det är en trevlig butik.
Vi passerade också Torup och där hittade jag gravstenarna över föräldrarna till min farmor och farfar. Fantastiskt att dess gamla stenar står kvar.

Farmors föräldrar Kristen och Elna Andersson
Farfars föräldrar Christen och Johanna Erlandsson samt tre barn.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Härligt!

2016-08-06 @ 13:29:18
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0