Citrus strumpor

Jag har fått garn och mönster till Tant Ulltuss Citrus strumpor av dottern. Jag började genast sticka i största storleken M/L men de blev för trånga och går inte över hälen. Jag håller på med ett annat par strumpor stickade i samma sorts garn från Tant Kofta, samma antal maskor och 2,5 mm stickor. Och de går över hälen utan problem. Tydligen blir det så mycket mindre elastiskt när man stickar mönster med två trådar. Jag har nu rivet upp det stickade och provar med 3 mm stickor. De verkar i alla fall gå över hälen.


Kommentarer
Postat av: Tomtan

De blir mycket stramare när man stickar med fler färger och av flätor. Men snygga blir de!

2016-10-20 @ 07:03:20
URL: http://entomtastankar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0