Sjal och vantar

På SiV-17 köpte jag garn och mönster till en sjal som heter Somra. Garnet är Filisilk från Tant Kofta. Det är ett fantastiskt skönt garn att ha nöta halsen. 
(null)

(null)

Vantarna är också från Tant Kofta. De heter Fabror Frost. De var lagom stora när de var färdigstickade men när jag tvättade dem försiktigt för att få dem luddiga blev de jättestora. Jag ska nog försöka tova dem i tvättmaskinen. Jag vill också få dem lite tätare. Men de är fina att titta på. 
(null)

Nu har jag börjat sticka på en tunika till Esther i Tilda restgarn. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Så fina! Härlig form på sjalen

2017-11-26 @ 14:26:52
URL: http://entomtastankar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0