Andra advent

Så är det en vecka närmre jul. I veckan har jag bakat saffransbullar och pepparkakor. Landskronafredrikorna har haft sin traditionella julfest. Vi började med att äta ett litet julbord 
(null)
Sen fick vi lyssna till Ulrika Holgersson från Lunds Universitet. Hon har precis varit med om att ta fram en bok om hur det gick till när vi fick allmän och kvinnlig rösträtt för 100 år sen och vad som hände sen. Det var mycket intressant och det framgick att vi måste vara uppmärksamma på vad som händer i vår tid. Allt går inte framåt. 
(null)

Det har blivit en tur till ön men ingen golf för igår regnade och blåste det. 
Jag håller på med att sticka på mina mössor. Nu är jag inne på nr 5 och det blir den sista. (För nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0